Президентський Університет
Концепція проекту
Створення високоефективного університету, що поєднує високоякісну освіту, сучасну науку та ефективну інноваційну діяльність шляхом інтегрування з академічною наукою високого рівня, високотехнологічними компаніями (концепція «трикутника знань»), як пілотного проєкту для забезпечення наукових установ, державних органів та інноваційного бізнесу молодими фахівцями найвищого рівня.
Назва об’єкта
«Реконструкція павільйону №19 (літер «Т»; інвентарний №10100019), виставкового павільйону №17 (літ. «17») для розміщення «Президентського університету», нового будівництва фізкультурно-оздоровчого комплексу з басейнами, реконструкції будівлі № 37 (літер «Ч»; інвентарний №01018902), реконструкція без змін функціонального призначення ставка біля будівлі №37 (літер «ІV» (цифра); інвентарний №110117/1) по проспекту Академіка Глушкова, 1 у Голосіївському районі м. Києва»
Місце реалізації проекту
Україна, м. Київ, Голосіївський район, проспект Академіка Глушкова, 1.
Мета проекту
Проєкт «Президентський університет» має на меті започаткувати модель інноваційного освітньо-наукового хабу, йдучи, замість вдосконалення існуючих закладів і практик і подолання притаманної їм інерції, шляхом створення сучасного закладу «з чистої сторінки» завдяки концентрації найкращих матеріальних і людських ресурсів країни та за рахунок залучення значного обсягу бюджетних і небюджетних коштів.
Вимоги та функції
Історія розвитку університетів знає чотири етапи формування, кожен із яких відповідає певному технологічному та соціальному рівню його формування. На території сучасної України широко представлено університети другого покоління (Університети 2.0).
Відмінність університету нового покоління від традиційних полягає у нових завданнях та методах їх вирішення. Насамперед, «Університет 4.0» – це складний інфраструктурний комплекс, який забезпечує злагоджену взаємодію всіх учасників освітнього, науково-дослідного та інноваційного процесів в університеті, досягаючи мультиплікативного ефекту. Злагоджена та відкрита комунікація між бізнесом, освітою та технологіями стає основним двигуном розвитку та формування нових смислів. За своєю суттю, університет стає ядром науково-технологічного парку та забезпечує точку входу для ініціації нового циклу економічного, технологічного та соціального зростання.
Соціально-культурна функція полягає у створенні середовища випереджаючого розвитку, що формує нові моделі та стандарти соціальної взаємодії. Нова відкрита інноваційна екосистема, яка сформується навколо університету, стане відправною точкою дифузії цих стандартів та світоглядних позицій у суспільстві. Такий механізм забезпечує органічний розвиток держави за еволюційною моделлю та сприяє переходу суспільства до більш розвиненого укладу.
Економічна функція університету (як складової частини науково-технологічного парку, створеного навколо університету) полягає у забезпеченні в межах однієї структури повного циклу розробки технологій та їхньої комерціалізації. Його роль також передбачатиме підготовку кадрів для масштабування таких виробництв з метою забезпечення високої прибутковості технологій.
Принцип функціонування університету полягає у використанні гнучкої моделі взаємодії членів ситуативних команд, що організуються для вирішення прикладних завдань і не є структурними елементами системи. Такий підхід має забезпечити принцип створення одиниць колективного інтелекту із унікальною композицією компетенцій. На відміну від традиційних ієрархій, що формують інертно-жорстку піраміду, такий підхід базується на домінуванні компетенцій та навичок членів команд над званнями та посадами та може гнучко змінювати структуру робочих груп.
Критичною вимогою створення проекту такого університету є:
- забезпечення достатнього розміру та ємності екосистеми для самовідтворення та сталого розвитку;
- наповнення орбіти університету індустріальними та бізнес-партнерами;
- залучення максимальної кількості молодих спеціалістів до всіх етапів роботи та управління.
За своєю концепцією Президентський університет включає пріоритетні напрямки для розробки стратегії розвитку фундаментальної та прикладної науки, технологій та формування системи підготовки кадрів у галузях:
- біомедичний та біотехнологічний напрями, включаючи вірусологію, репродуктивні технології, нові методи лікування на клітинному рівні, методі діагностики, фармокологічні технології, та методи продовження життя із збереженням його якості, а також адитивні технології.
- енергетичного сектора, включаючи методи збереження енергії, генерації енергії, забезпечення енергоефективності та раціонального використання ресурсів.
- нанотехнології у розрізі створення нових матеріалів та методів для впровадження у широкому спектрі застосувань від медицини до виробів військового використання, а також створення нової елементної бази фізичних пристроїв.
- інформаційно-комунікаційних технологій, а саме: інформаційна безпека, штучний інтелект, методи прогнозування та прийняття рішень.
- аерокосмічні технології як ключовий елемент розвитку технічних засобів сучасного виробництва унікальних виробів, розвитку робототехніки та електроніки.
- міжнародна науково-технічна співпраця з провідними світовими установами, яка стимулюватиме заняття гідної ніші Україною у світовій економіці.
Організація освітнього процесу в Університеті
Освітній процес у Президентському університеті (далі –Університет), як система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей в осіб, які навчаються, а також на формування гармонійно розвиненої особистості, буде здійснюватися на рівнях бакалавра, магістра та доктора філософії за освітніми, освітньо-науковими програмами з таких напрямів підготовки фахівців і наукових досліджень:
- інформаційні технології, кібербезпека та штучний інтелект;
- нанотехнології;
- аерокосмічні технології;
- енергетичні технології;
- біотехнології та науки про здоров'я;
- глобалізація та міжнародні комунікації.
Ураховуючи, що Університет буде інноваційним закладом вищої освіти, в якому поєднуються високоякісна освіта, сучасні дослідження та інноваційна діяльність шляхом інтегрування з академічною наукою високого рівня та високотехнологічними компаніями, у ньому може також здійснюватися підготовка докторів наук та реалізовуватися програми підвищення кваліфікації і стажування наукових, науково-педагогічних працівників та інших категорій фахівців наукових установ, державних органів та інноваційного бізнесу.
Організація освітньої діяльності в Університеті ґрунтується на засадах академічної, кадрової і фінансової автономії та передбачає:
- нерозривність навчання, досліджень та інновацій;
- забезпечення конкурентоспроможності завдяки високій якості;
- побудову освітніх, освітньо-наукових програм на компетентнісній основі з урахуванням професійних стандартів та потреб ринку праці і перспектив розвитку відповідних галузей економіки;
- визнання практичної підготовки студентів необхідною умовою для здобуття високоякісної кваліфікації;
- сумісність освітніх, освітньо-наукових програм із міжнародними класифікаціями та стандартами вищої освіти;
- залучення представників інноваційного бізнесу, наукових установ, державних органів, а також зарубіжних партнерів і здобувачів вищої освіти до заходів із забезпечення якості формування та реалізації освітніх, освітньо-наукових програм;
- забезпечення доступу до освітніх, освітньо-наукових програм Університету осіб з особливими освітніми потребами;
- незалежність освітньої діяльності від впливу політичних партій та релігійних організацій.
Освітній процес здійснюватиметься з урахуванням наукового і науково-педагогічного потенціалу, матеріальної, навчально-методичної, наукової бази Університету із використанням, у разі потреби, на партнерських засадах наукової та навчальної бази наукових установ і провідних закладів вищої освіти та залученням до науково-педагогічної діяльності представників бізнесу, наукових, науково-педагогічних працівників вітчизняних і зарубіжних наукових установ та закладів вищої освіти.
Зміст освітніх програм бакалавра і магістра ґрунтуватиметься на принципі міждисциплінарності, буде практико-орієнтованим і, крім професійної підготовки, забезпечуватиме формування в осіб, які навчаються, ключові компетентності, необхідні для самореалізації, активної громадянської позиції і здатності до інтеграції у національну і світову культуру та до працевлаштування. Невід’ємним елементом змісту освітніх програм стане включення студентів-бакалаврів уже з 4-5 семестру, а студентів-магістрів упродовж всього терміну навчання до дослідницької діяльності.
Освітньо-наукові програми передбачатимуть загальноосвітню, загальнонаукову підготовку і проведення досліджень, результатом чого буде захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії.
Вимоги щодо розроблення, розгляду і затвердження освітніх, освітньо-наукових програм та їх змісту, а також порядок дотримання принципів і процедур забезпечення якості (моніторинг, оцінювання, внутрішня акредитація, періодичний перегляд, порядок припинення) визначатимуться окремим положенням Університету.
Безпосереднє керівництво освітньою, освітньо-науковою програмою за рівнями вищої освіти здійснює гарант (директор) освітньої програми, який несе персональну відповідальність за забезпечення якості навчання на програмі, своєчасне надання інформації з моніторингу програми, її акредитацію та конкурентоздатність.
Ураховуючи, що висока якість освіти є пріоритетом Університету, передбачається створення системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності. Основні принципи, процедури та індикатори такої системи та розподіл обов’язків між структурними підрозділами Університету, а також між учасниками освітнього процесу, будуть визначатися окремим положенням із створенням відповідного університетського підрозділу.
У разі необхідності, в Університеті за окремими напрямами підготовки можуть створюватися кафедри, що провадять навчальну, методичну та наукову роботу з однієї або декількох навчальних дисциплін за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, а також здійснюють організаційну діяльність, спрямовану на забезпечення освітнього і наукового процесів, та підготовку науково-педагогічних кадрів і підвищення їх кваліфікації.
Організація освітнього процесу в Університеті буде проводитися як за традиційними формами (навчальні заняття (лекція, семінарське заняття, практичне заняття, лабораторне заняття, індивідуальне навчальне заняття, консультація); самостійна робота (самостійна робота, виконання курсових і кваліфікаційних (дипломних) робіт (проектів); практична підготовка (навчальні та виробничі практики); контрольні заходи (іспит, залік, диференційований, захист курсових і кваліфікаційних (дипломних) робіт (проектів) тощо), так і за новітніми інформаційними технологіями, які мають стати проривними у практиці діяльності вищої школи України. Особливого значення буде надаватися практичній підготовці безпосередньо на майбутньому робочому місці та за безпосередній участі у навчальному процесі працівників відповідних галузей економіки.
Завдяки модульному принципу формування навчальної програми в Університеті передбачається створення умов для обрання здобувачем освіти гнучкої траєкторії навчання із можливістю змінити її за бажанням за рахунок переходу з одного до іншого сценарію. А впровадження дуальної форми навчання дозволить здобувачам освіти паралельно навчатися за іншим напрямом або поєднувати навчання із професійною діяльністю.
В Університеті передбачається докорінно змінити підходи до виконання таких індивідуальних завдань як курсові і кваліфікаційні (дипломні) проекти (роботи). Індивідуальні завдання будуть зорієнтовані на наукову, науково-технічну тематику із виходом на конкретний теоретичний чи прикладний результат.
Опис проекту
Об'єкт розміщено на території Національного комплексу «Експоцентр України» Державного управління справами Офісу Президента України (первісне призначення - Виставка досягнень народного господарства УРСР(ВДНГ УРСР)).
Територія розміщення об'єкту розташована у східній частині Національного комплексу «Експоцентр України», за межами центрального планувального ядра. Розташування об’єкту не справляє небажаного впливу на охоронювані споруди центральної частини комплексу та не змінює композиційних співвідношень первинного (1952–1958 рр.) ансамблю колишньої ВДНГ УРСР.
Інженерне забезпечення ділянки
Водопостачання
Джерелом водопостачання ділянки в межах проспекту Академика Глушкова та вулиці Заболотного у Голосіївському районі м. Києва є поверхневі води р. Дніпро. Подача води споживачам здійснюється системою централізованого водопроводу від насосноі станції ІV-го підйому "Крутогірна" по магістральному трубопроводу Ø700мм по проспекту Академіка Глушкова. Дані водопровідні мережі також забезпечують водопостачанням значну територію Голосіївського району м. Києва.
Водовідведення та каналізація
Ділянка, що розглядається, забезпечена мережами господарсько-фекальної каналізації. По проспекту Академіка Глушкова прокладена вуличний самопливний колектор Ø1500мм. По внутрішньому проїзду проложено каналізаційний трубопровід Ø500мм, що підключається до самопливний колектор Ø1500мм по проспекту Академіка Глушкова. По вул. Академика Заболотного проходить напірний колектор Ø900мм від КНС «Микільська Борщагівка №2» до Мишоловського колектору.
Теплопостачання
Територія знаходиться у зоні теплопостачання ТЕЦ-5. В зоні теплопостачання ТЕЦ-5 наявний значний дефіцит теплогенеруючих потужностей.
Газопостачання
Ділянка забезпечена мережею підвідних газопроводів середнього тиску. Газопостачання всього району здійснюється від ГГРП-7. Від ГГРП-7 відходить газопровід високого тиску Ду 700 мм прокладений вздовж вул. Академіка Заболотного. По проспекту Академіка Глушкова прокладено газопровід середнього тиску Ду 500 мм.
Електропостачання
Джерелом існуючих споживачів в межах ділянки є підстанція «Теремки» 110/35/10кВ, На підстанції встановлені трансформатори потужністю 2х63МВА. Передача електроенергії до споживачів здійснюється через існуючі трансформаторні підстанції 10/0,4кВ, що знаходяться в межах ділянки. Розподільча мережа 10кВ знаходиться на балансі ПАТ «Київенерго».
Інженерно-геологічні умови
Характер рельєфу ділянки рівнинний з незначним перепадом висот від 178,3 до 182,8 м. В геоморфологічному відношенні територія проектування розташована в межах моренно-зандрової рівнини. Відклади четвертинного періоду представлені флювіогляціальними ґрунтами – пісками, супісками та суглинками. З денної поверхні гранти корінного залягання перекриті шаром насипного ґрунту представленого переважно суглинками, з вмістом залишків до 40 % потужністю до 3,2 м. Геолого-літологічна характеристика інженерно-геологічних елементів, виявлених під час інженерно-геологічних вишукувань, наступні:
- ІГЕ 1 Насипний ґрунт – суглинок неоднорідний, бурувато-сірий, темно-сірий, з вмістом будівельних залишків до 40 %;
- ІГЕ 2 Пісок жовтий, бурувато-жовтий, з тонкими прошарками супіску, пилуватий, глинистий;
- ІГЕ 3 Супісок бурий, бурувато-жовтий, з прошарками піску, пластичний та текучий;
- ІГЕ 4, 4а Суглинок бурувато-сірий, бурувато-жовтий, бурий, голубувато-сірий, місцями з прошарками піску та гальки скельних порід: 4 –тугопластичний, 4а – м‘якопластичний;
- ІГЕ 5 Суглинок темно-сірий, чорний, з домішками органічних речовин.
Категорія складності інженерно-геологічних умов ділянки – ІІ (середньої складності). Сейсмічність ділянки проектування складає 5 балів. Категорія ґрунтів за сейсмічними властивостями - ІІІ (згідно табл. 1.1 ДБН В.1.-12:2006). Глибина сезонного промерзання ґрунтів може досягати 0,8-0,9 м. Гідрогеологічні умови ділянки характеризуються наявністю водоносного горизонту, приуроченого до флювіогляціальних відкладів. Підземні води на період вишукувань зафіксовані на глибинах 3,0-3,2 м, в межах абсолютних відміток 176,9-177,5 м. В окремі періоди року можлива поява тимчасового водоносного горизонту типу «верховодка» і на більш високих відмітках. Прогнозний рівень підземних вод на розрахункових період, в зв‘язку з прокладанням інженерних мереж, озелененням території та поливом цих
насаджень може підвищитись на 1,0 м відносно існуючого. Отже, серед небезпечних явищ, при проектуванні, будівництві та експлуатації об‘єктів в межах території проектування слід звернути увагу на досить високий рівень підземних вод таможливість утворення верховодки.
Проект складається із двох черг:
Перша черга – це основні лабораторні блоки (нано-,біо-, енергетичні, космічні, ІТ-кіберзащина-штучний інтелект, міжнародні комунікації (дипломатія), зони рекріації, кафе, аудиторії та лекторії, концертний зал, конференц-зал, бібліотека, планет адміністрація, апартаменти для викладачів, зелена експлуатована паркова покрівля, підземний та наземний паркінг.
Друга черга – це науковий технопарк, рекреаційні зони, конференц-зали, апартаменти для студентів, кафе, вертолітний майданчик, діюча інтегрована школа, зелений експлуатований парковий покрівля, вертолітний майданчик, підземний та наземний паркінг.
Архітектурно-планувальні рішення
Архітектура фасадів – це симбіоз параметризму та біоніки. Поєднання генетичних алгоритмів, що генеруються на властивості середовища та архітектури майбутнього, яка прагне синтезу природи та сучасних технологій. Форми об'ємів - це не просто викривлення обрисів форм, зовнішня подоба раковин молюсків, пташиної шкаралупи - це зручніші, гармонійніші, надійніші простори життєдіяльності людини.
Архітектурно-будівельна частина проекту розроблялась з врахуванням нижче наведених місцевих кліматичних і геофізичних умов і нормативних навантажень:
- Будівельно-кліматична зона ІІ;
- Характеристичне значення снігового навантаження по ДБН В1.2-2:2006
- Sо = 1550Па;
- Характеристичне значення вітрового навантаження по ДБН В1.2-2:2006
- Wо = 370Па;
- Температура зовнішнього повітря найбільш холодних п’яти днів забезпеченістю 0,98 – 25оС; забезпеченістю 0,92 – 22оС;
- Температура зовнішнього повітря найбільш холодної доби забезпеченістю 0,98 – 29оС; забезпеченістю 0,92 – 26оС;
- Характеристичне рівномірно-розподільче тимчасове навантаження на перекриття житлових і офісних приміщень ДБН В1.2-2:2006
- Для службових приміщень 200 кгс/м2 ;
- Для апартаментів 150 кгс/м2 ;
- Для вестибюлів, коридорів, сходових клітин зі сходами до них 300 кгс/м2;
- Для балконів (лоджій) – суцільне рівномірне 200 кгс/м2 ;
- Смугове на ширині 0,8 м вздовж огороджень балконів (лоджій) 400 кгс/м2;
- Для залів, ресторанів, кафе 300 кгс/м2 ;
- Для залів засідань 400 кгс/м2 ;
- Для торгівельних та виставкових залів 300 кгс/м2 ; Навантаження на покриття та підлогу паркінгу від автомобілів прийнята – 500кг/м2 Згідно з ДБН В1.1-12:2006 (Будівництво у сейсмічних районах України), територія будівництва відноситься пошкалі MSK-64 до зони з 5 балами.
Конструктивні рішення будівель
Об’єкт ділиться на дві черги що складається в свою чергу з різних секцій, які розділені деформаційними швами. Будівля, що проектується , в цілому складної форми. Секції будівлі чотири та семиповерхові з підвалом, що розташований на відмітці – 3,8м. Висота перших поверхів всіх секцій 4,2м Висоти поверхів, починаючи з другого поверху – 3,3м. Секції будівлі проектується у каркасно-монолітному варіанті. Жорсткість та стійкість монолітного залізобетонного каркасу забезпечується жорстким блоком сходової клітини з монолітними стінами ліфтової шахти та стінами діафрагм жорсткості. Товщина залізобетонних стін 200 та 250 мм. Вертикальні навантаження, крім стін сприймають пілони та колони. Перекриття – монолітні залізобетонні плити товщиною 200,,,250 мм. Монолітні перекриття сприймають на себе горизонтальні навантаження (вітрові, сейсмічні) та передають їх на діафрагми жорсткості, стіни сходових клітин та ліфтів, а також на пілони залежно від їх погонної жорсткості. Бетон для монолітних конструкцій будинку приймається класу С25/30. Арматура – термічно зміцненасталь, класу А500С та А240С по ДСТУ 3760:2019 «Арматурні вироби в’язані».
Фундаменти
Передбачені два типу фундаментів під секціями будівлі:
- Варіант: суцільна фундаментна плита під усім будинком.
- Варіант: влаштування під плитним ростверком паль.
Діаметр паль прийнятий 620 мм. Згідно розрахунків категорії складності, будинок відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС3. При розрахунках конструкції враховуються коефіцієнти відповідальності для конструкцій «А» - 1,25; «Б» - 1,25; «В» - 1,15. Передбачено паркінг в 1 черзі та 2 черзі, що будуть розташовані між секціями будівлі, що проектується. Паркінг підземний.
Інженерне забезпечення будівлі
Водопостачання та каналізація
В будівлі передбачається господарсько-питний та протипожежного водопровід, централізоване гаряче водопостачання, господарсько-побутове та дощова каналізація.
Опалення
Теплопостачання будівлі здійснюється від існуючих теплових мереж з розподілом тепла в індивідуальному тепловому пункті з влаштуванням комерційного обліку теплової енергії та автоматизованих вузлів приготування теплоносія для систем опалення і вентиляції. Система опалення планується двотрубна з нижнім розведенням магістралей від теплового пункту та по поверховим горизонтальним розведенням поліетиленових трубопроводів в конструкції підлоги. В якості основних опалювальних приладів прийняті біметалеві секційні радіатори. Всі опалювальні прилади будуть обладнанні автоматичними терморегуляторами. Для гідравлічної стійкості системи опалення на розподільчих ділянках встановлюються автоматичні балансувальні клапани.
Вентиляція та кондиціювання
Вентиляція передбачається припливно-витяжна з механічним та природним спонуканням. Для кожної групи приміщень різного функціонального призначення запроектовані окремі системи вентиляції відповідно до чинних норм. Загально-обмінна вентиляція забезпечується припливно-витяжними установками з секціями рекуперації тепла викидного повітря, окремо для кожного поверху. Приміщення санвузлів обладнано витяжними вентиляторами з викидом повітря через вентиляційні шахти вище даху будівлі. На транзитних повітропроводах, в місцях перетину протипожежних перешкод, встановлюються вогнезатримуючі клапани. Для підтримання нормованих параметрів повітря в теплий період року застосовується кондиціювання приміщень, яке здійснюється за рахунок охолодження повітря припливних систем зовнішніми компресорно-конденсаторними блоками та за допомогою спліт систем.
Електротехнічні рішення
По надійності електропостачання споживачі адміністративної будівлі відносяться до І та ІІ категорій. До І категорії відносяться протипожежні системи, сигналізація загазованості, аварійне освітлення, до ІІ категорії – всі інші споживачі.
Системи зв'язку та сигналізації
Проектом передбачається влаштування в приміщеннях будівлі:
- мережі телефонізації, телебачення, Інтернет до робочих місць;
- мережі Wi-Fi;
- структурованої кабельної системи, яка включає: точку входу в будівлю, головний комутаційний вузол будівлі , магістральну підсистему будівлі, зону робочого місця.